Recensie: Een olifant op de stoep Sylvia Bishop

Bij Uitgeverij Moon is het boek Een Olifant op de stoep verschenen. Wat een prachtig boek voor kinderen vanaf 7 jaar. Stiekem was de redactie hier ook dol op vanaf 17 jaar hihi.

Wanneer Jet op de ochtend van haar tiende verjaardag haar huis uitloopt, kan ze haar ogen niet geloven. Er zit een wat verwarde olifant op haar stoep. Zo begint een onverwachte en onwaarschijnlijke vriendschap. Kunnen een klein meisje en een nogal grote olifant samen wonen in een rijtjeshuis? Het gaat best goed. Ze verdienen geld door ritjes op de rug van de olifant te verkopen aan kinderen in het dorp. Maar er zijn kapers op de kust. Lukt het Jet om die te slim af te zijn?

Allereerst wat een prachtige rode-beige cover is dit. Te zien is  een mooie blauw olifant en een meisje met bruin haar waarop het Een olifant op de stoep kopt en nog wat feestelijke slingers te zien zijn. Uitgeverij Moon weet de lezers altijd te fascineren met hun prachtige boeken. Dit boek is dan ook zeer aantrekkelijk voor kinderen. Ik had dit boek voorgelezen aan mijn nichtje. Die was erg dol op het verhaal. Normaliter weet ik haar niet echt te boeien met veel boeken. Maar dit boek vond ze erg leuk. Stiekem vond ik dit boek ook erg leuk. Ik maakt weer mijn zorgeloze kindertijd mee, waar we stiekem allemaal weer een keertje heen willen. Prachtige tekeningen zijn er in het boek te vinden afgewisseld met tekst. Het boek is in grootletters geschreven daar ben ik blij om zo kunnen kinderen die last hebben van hun ogen ook dit boek prettig lezen. Alles aan dit boekje klopte: een mooi verhaal, prachtige tekeningen en heel veel leesplezier.  Alle kinderen zullen dol op dit verhaal zijn.

Sylvia Bishop studeerde recent af aan de Universiteit van Oxford. Ze werkt als onderzoeker en vormt de helft van het cabaretduo Peablossom Cabaret Een olifant op de stoep is haar veelbelovende debuut.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij Moon.

6 thoughts on “Recensie: Een olifant op de stoep Sylvia Bishop

1. N.a.v. deze recentie het boek aangeschaft voor mijn neefje (8). Hij heeft het mij voorgelezen! Echt een leuk boek.