Blogtour: De Kluwen

Terrence Lauerhohn schreef een nieuwe boek De Kluwen. Dit boek gaan we vandaag reviewen. Lezen jullie mee??

Vijf vrienden. Hun vriendschap is hecht. Voor hun televisieprogramma onderzoeken ze paranormale verschijnselen. Zij weten dat geesten bestaan en zijn er niet bang van. Tot ze zich in het huis van een occultist en seriemoordenaar laten opsluiten. Vanaf dat moment loopt de hele mensheid groot gevaar. Zij kunnen de wereld echter alleen van de ondergang redden door zelf in leven te blijven. De sterkte van hun vriendschap, hun moed, en hun beslissingen zullen uiteindelijk de doorslag geven. De Kluwen is een verhaal dat de grens tussen eng en gruwelijk angstvallig vaak overschrijdt. Voor lezers met stalen zenuwen.

Bij het zien van de cover krijg je prettige rillingen. We zien een blauwe doodskop op de achtergrond op een donkere plek. De kluwen kopt er in het zwart met een rode achtergrond op de cover. Parananormale thriller en de naam van de auteur in het wit. De cover is echt mega-gaaf vormgegeven. Dit is het type cover wat ik altijd zou willen op mijn eigen volgende boek dat over zwarte magie gaat.

Terrence is voor ons geen nieuwe auteur. Wij hadden zijn boek Blauwe Bonen ook binnen no-time verslonden. We waren zeker benieuwd naar zijn nieuwste boek. Het boek begint echt spannend. Dat de auteur goed kan schrijven merk je al gauw bij het lezen van de eerste paar zinnen van het boek. Hij schrijft echt op een prettige manier, zo prettig dat de lezer niet meer kan stoppen met lezen. Alles is mogelijk in dit fantasierijke boek van praten met geesten tot en met opsluitingen. Het verhaal is origineel. Het deed op sommige momenten wel denken aan de tv-serie Charmed en een beetje aan Ghost Hunters. Eindelijk weer een verhaal dat gaat over ´magie en het bovennatuurlijke´. Tegenwoordig heb je best wel saaie tv-series en of boeken op de markt als het aankomt op het paranormale genre. Het is altijd weer hetzelfde. Dit verhaal is anders (positief).

“Jouw zogenaamde spijt redt geen levens, Rick. Mijn gave kan me gestolen worden. Het gehalte van mijn interesse in spoken en spookhuizen vergelijkbaar met dat van Marten. Veel te laag om mijn leven ervoor in de waagschaal te willen stellen. Bovendien zijn de kijkers tot nu toe zeer tevreden met ons programma, zonder dat we spectaculairder bewijzen vinden dan min of meer verstaanbare stemmen uit spokendozen, een onduidelijk schaduw op de gevoelige plaat die van een entiteit afkomstig zou kunnen zijn, of een voorwerp dat uit zichzelf schijnt te bewegen.´Hij zou verdergaan over Rick´s grote talent en kijkers aan het programma te binden, maar hij vond dat de hufter op dit moment alleen kritiek verdiende. ”

Origineel boek:

Je ziet echt duidelijk dat de auteur over een vlotte pen beschikt. Duidelijk schrijfervaring zit er ook echt goed in. Dat merk je echt aan het verhaal. Deze bevat diverse elementen: van spanning tot en met originaliteit. De dialogen zijn ook erg goed uitgewerkt. Vaak zijn veel verhalen verwarrend met dialogen. Niet iedere auteur kan de dialogen op een toegankelijke en goede wijze in een boek neerpennen. Terrence had duidelijk geen moeite om de dialogen echt goed uit te werken.

Vijf minuten duren lang als je wilt dat ze voorbijvliegen. Karl ervoer hoeveel een mens kan zweten in vijf minuten. Het vervormde besef van tijd kwam wel goed uit bij het nadenken over de recente ontwikkelingen. Dat de entiteit achter zijn vrienden aanzat was zo klaar genoeg was om andere van het huis weg te houden. Welke magie of andere mysterieuze wetenschap daarmee gemoeid was, bleef een kwestie van raden. Of de vrouwelijke entiteit van dezelfde bovennatuurlijke krachten gebruikmaakte om zich te manifesteren , was evenzeer  onmogelijk vast te stellen. Het enige waar ze weleens snel achter zouden komen was dat ze ontsnappen wel konden vergeten en wellicht ook hun bevrijding.

Wat een leuk boek was dit. We hebben het met veel plezier gelezen. Het is lichte en magische leesvoer. Dit is het boek dat we graag zelf hadden willen schrijven. Het zou ook leuk zijn als hier een tv-serie van werd gemaakt. Wij zouden hier graag naar kijken. Echt zo een Netflix serie. Het zou super leuk zijn. Zeker aanbevelenswaardig voor iedereen. Het boek krijgt vijf sterren.

Over de auteur:

Terrence is geboren in 1960 en lag toen in een Brabantse wieg te ‘s Hertogenbosch. Tegenwoordig woont hij in Rilland (Zeeland). Pas op 51jarige leeftijd is hij gaan schrijven. Met zijn donkere pen weet hij Thriller – en horrorliefhebbers tot op de laatste punt geboeid te houden. Andere titels van hem zijn: De negen cirkels, Wegversperring, Nirwana, Zielenmenners en Blauwe Bonen.

Verkrijgbaar bij de boekhandels of klik op de banner om het boek te bestellen: