Recensie: Bullseye Vera Stupenea

Vandaag een review van het boek Bullseye van Vera Stupenea. Dit boek verscheen recentelijk bij Uitgeverij Aspekt. Lezen jullie mee???

Wat een prachtige en spannende cover heeft dit boek. We zien een blonde dame van achteren geposeerd met een leren jack en twee dart pijnen in haar handen. We zien haar in een zwarte slip zitten op een zadel of een bankje. De cover is zo spannend en past echt goed bij het verhaal.

Mensen die dol zijn op boeken die meteen de lezer in het verhaal lokken moet dit boek niet laten liggen. Wij hebben zelf niet zo met boeken die je heel langzaam het verhaal in begeleiden. Daar hebben we simpelweg geen geduld voor. We zijn voor onmiddellijke actie in het verhaal. Wat hier ook zeker gebeurt.

“In de eerste fase van de relatie is hij de man van je dromen. Hij draagt je op handen en zet je op een voetstuk. Hij zal je laten geloven in het sprookje van de ideale liefde en je prachtige relatie voorspiegelen met alle romantische kenmerken die daarbij horen. De relatie verloopt vaak snel en heftig, want een narcist heeft meestal veel behoefte aan bevestiging. Hij wil je zo snel mogelijk vastleggen door te gaan samenwonen of trouwen. De abrupte kentering die dan volgt, is een vast onderdeel van narcistisch misbruik. Narcisten idealiseren je in het begin en dan devalueren ze je plotseling.”

Heel uitvoering beschrijft Vera dit verhaal. Ze bouwt het heel spannend op. Als lezer kun je geen seconden het verhaal los laten. Je vraagt je steeds af hoe, wat wanneer en waar? De gedachtegangen zijn zo mooi beschreven. Dit vond ik ook erg mooi.

“Hij probeert je te isoleren door kritiek te uiten op vrijwel iedereen die je kent, en een wig te drijven tussen jou en je familie en vrienden. Hij is erop uit om je netwerk kapot te maken. Op deze manier garandeert hij zich van jouw exclusieve aandacht. Het maakt niet uit hoeveel je van jezelf geeft, het zal nooit genoeg zijn….”

Unieke boek:

De auteur  Vera  heeft naast een goed verhaal, een spannend verhaal een topklasse uniciteit laten zien. Het verhaal is origineel. Het is ook heel actueel. Ik denk dat best veel vrouwen zich in wat situaties zich zullen herkennen. Ook leuk dat socialemediakanalen als Instagram worden genoemd. De dialogen worden ook goed uitgewerkt. Dat de schrijfster over een vlotte pen beschikt dat wordt algauw duidelijk na het lezen van de eerste paar zinnen in het boek. Werkelijk alles klopt aan dit boek. Wie denkt dat dit een typische thriller is komt bedrogen uit. De meeste topthrillers in Nederland worden geschreven door vrouwen. De meeste thrillers komen langzaam op gang en het verhaal begint vaak op elkaar te lijken. Deze topthriller is anders. Hij komt spannend op gang, blijft de hele tijd spannen en dat is bijna geen enkele thrillerauteur tot op heden gelukt.  Vaak dwaalt een thriller af omdat er zeker dwaalmomenten zijn in het verhaal. Hier niet het geval. Dit verhaal leest als een trein. Voor je het weet heb je dit boek binnen no-time verslonden. Zeker een aanrader voor iedereen. Dit boek krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij Aspekt stuur een mailtje naar info@uitgeverijaspekt.nl

One thought on “Recensie: Bullseye Vera Stupenea