Recensie: De Parenclub

Door: redactie

Bij Uitgeverij Aspekt verscheen het boek De Parenclub. Vandaag gaan we dit boek reviewen lezen jullie mee??

In De Parenclub belandt styliste Sannie na een ruzie met haar vriend bij haar dementerende moeder. Terwijl ze tijdelijk afstand neemt van haar relatie op de logeerkamer in het verzorgingshuis, zoekt haar ex-vriend Bart na jaren weer contact. Dit brengt een stroom aan herinneringen op gang aan de turbulente periode waarin ze samen met Bart al haar seksuele grenzen verlegde. Van camsex en trio’s tot parenclubs, voyeurisme en partnerruil. Stapelverliefd ging ze over meer grenzen heen dan ze wilde. Durft ze zich nog kwetsbaar op te stellen in haar nieuwe relatie, die vergeleken bij de vorige maar braaf is? Of weet haar dominante ex haar alsnog terug te winnen?

De Parenclub is een sprankelende debuutroman, die zowel sexy als ontluisterend is. De spannende seksscènes worden afgewisseld met pijnlijk grappige situaties waarin je ongewild terechtkomt als je bij je demente moeder gaat logeren. Een must-read voor iedereen die weleens zou willen binnengluren in een parenclub én voor degenen die een dementerende ouder hebben.

Origineel boek:

Dit is niet het type genre (erotiek) waar we dol op zijn. We hebben wel vaker boeken over het onderwerp gelezen maar veelal stellen dit type boeken ons echt teleur. Het is vaak alleen maar seks zonder een verhaal. Maar dit boek heeft ons zeker erg goed geëntertaind. Ook zijn we echt dol op het verhaal. De Parenclub heeft alle vooroordelen over het genre erotiek weggenomen. Een boek erover kan zeker wel goed zijn. Dat bewijs Alexandra zeker wel. De scènes zijn goed beschreven, het verhaal is goed en origineel. Alexandra schrijft over haar leven in het boek en ook over haar dementerende moeder.

Terwijl mijn moeder zit te lezen, ga ik op de bruine leren bank onder haar landelijke schilderijen liggen. Ik pak een van de met een zeemeermin geborduurde sierkussen voor onder mijn hoofd. Ik staar naar het witte plafond. In de hoek zie ik een flinke kruisspin in een mooie geweven web zitten.

´Bart …,´ mompel ik. Na ons eerste bezoek in de Parenclub bleven we contact houden met het Franse stel. Het leek ze zo leuk als we een weekend bij ze langs zouden komen.

Het verhaal bevat echt spannende scènes. Wij denken dat veel mensen wel een 50 shades of gray momentjes zouden krijgen van het lezen van dit boek. Deze scene vonden we erg leuk:

´Waarom appte je me opeens na zo´n lange tijd?´ vroeg hij.

´Ik had zin in je, ´zei ik met volle mond. Hij pakte me beet en begon me overal te kussen, terwijl hij me uitkleedde totdat ik alleen nog in mijn gele bijna doorzichtige lingerie setje stond.

´Gretig trok Paul mijn slipje opzij en zoog aan mijn lippen. Nadat ik een flinke teug nam van de champagne vroeg ik of ik ondertussen opnames mocht maken.

Paul was overduidelijk zo erg opgewonden, dat hij meteen ´ja prima´ zei. ´Maar niet van mijn gezicht.´

Ik griste mijn telefoon van het zwart/glazen tafeltje naast ons en begon te filmen.

Hij duwde me achterover op de witte bank en kleedde zich haastig uit tot hij alleen nog maar een gekleurde boxer aanhad waar ik zijn harde , behoorlijk flink mannelijk lid goed kon zien. Ik richtte mijn camera erop. Zij vochtige eikel kwam een beetje onder de rand van zijn boxer uit. Hij ging voor me op zijn knieën zitten en begon me oraal te bevredigen. Ik moest hem wel wat bijsturen. Altijd lastig als je elkaar niet door en door kent… en het is ook vaak lastig om iemand te vertellen wat hij of zij beter zou kunnen doen tijdens de seks. Paul bewoog zijn tong veel te snel. Ik houd van langzaam likken en zuigen. Gelukkig pakte hij mijn aanwijzingen gauw op en kreeg ik een heerlijk orgasme. Het was daarbij lastig om mijn telefoon stil te houden. Ongeduldig nam hij me daarna mee naar de marmeren badkamer waar een vol lekker geurend bad op ons stond te wachten. Op de heenweg daarnaar toe, stopt ik nog even snel een bonbon in mijn mond. Het licht was gedimd. We ontdekken ons zoenend van ons ondergoed en gingen in het tweepersoons bubbelbad zitten. Mijn telefoon had ik op een marmeren rand in de muur gezet, zodat we allebei in beeld kwamen tijdens het filmen. Paul alleen van achteren. Met beide handen ging ik onder water waar ik met één hand zijn ballen masseerde en met de ander hand zijn stijve penis, totdat ik bovenop hem ging zitten en op en neer bewoog. Het water golfde over de rand van het bad heen. Even later ging ik andersom zitten en bereed hem verder. Hij kreunde van genot maar kwam niet. Ik ging achterover zitten tegen hem aan met zijn pik nog in mij. Hij masseerde mijn borsten.´

Dit boek bewijst dat genre erotiek zeer spannend geschreven kan zijn en interessant kan zijn. De bovenstaande scene was echt goed beschreven, net zoals andere scènes uit het boek. Ook vertelt ze over haar dementerende moeder, dementie is een ernstige ziekte in deze maatschappij. Een veelgehoorde kwaal. Goed dat ze beide onderwerpen prachtig heeft verwerkt in het boek. Het lijkt ons best heftig als je moeder dementie heeft. Hoe kun je daarmee leven? Alexandra heeft daar zeker wel een antwoord op. Het verhaal zit goed in elkaar, het is prachtig beschreven. Werkelijk alles klopt aan het verhaal, de dialogen, verhaallijn, scènes, thema en ziektebeschrijving.

Verfilming:

Dit boek is het helemaal waard om verfilmd te worden. De scènes worden als een filmscript beschreven, zo goed is het verhaal. Wij zouden heel graag naar deze film kijken. Het verhaal is super goed, boeiend en soms vanwege de dementie erg zielig. Je krijgt een goede inkijk op voor veel mensen een ´verboden terrein´.

De schrijfstijl is super goed, meeslepend en boeiend. Het lijkt geen debuutroman. Het verhaal hebben we non-stop gelezen. Je kon het boek echt niet wegleggen, daarvoor was het te spannend. Naast de mannen op de redactie waren vrouwen ook helemaal weg van dit boek. Eindelijk een boek dat vanuit het perfectief van de vrouw is verteld met een fantasierijke beleving. Dit boek is ook leuk voor mensen die niet van de erotische genre net als wij. Zeker een aanrader voor iedereen. Dit boek krijgt 5 sterren en is een van de leukste boeken in de genre erotiek ooit gelezen.

DE PARENCLUB

Auteur: Alexandra Leijs

ISBN: 9789464249200