Recensie: De speelgoed man Heleen van den Hoven

Heleen van den Hoven schreef het boek De speelgoed man verschenen bij Uitgeverij De crime Compagnie. Vandaag een review over dit boek. Lezen jullie mee?

F9B7FDDF-6B08-4240-8E10-FD2829FC2BA6

Deze cover is super levendig en erg mooi. Te zien is een pop in een blauwe kooi. In het blauw kopt de titel. De naam van de auteur erboven in het wit. Kun je hem vertrouwen?, ook in het wit. De naam van de uitgeverij in het wit en thriller eronder. Wauw er zijn weinig covers die zo levendig en prachtig zijn vormgegeven. Onze complimenten aan de vormgever.

Het verhaal

Wanneer de ex van Fee Kastelijn pikante foto’s van haar verspreidt, neemt haar collega Inigo Dubbelman het voor haar op. Fee besluit daarop Inigo van zijn saaiheid te verlossen, maar leert een interessantere man kennen dan ze had verwacht.
Wie is Inigo Dubbelman eigenlijk? En wat doet hij in de uren die hij naderhand vergeten is? De vraag gooit hun levens overhoop. Het antwoord is dodelijk.

Onze mening

Er verschijnen duizenden thrillers in ons land. Deze genre wordt het meest gelezen. We verwachten hierdoor automatisch wat meer van een boek. Een standaard thriller wordt door ons niet meer in genoegen genomen. Wij verwachten heel veel van het verhaal. Nou weten we dat De crime Compagnie super leuke verhalen heeft. De speelgoed man voldeed nog boven onze verwachtingen.  Het verhaal was super goed. Het was spannend, meeslepend en origineel geschreven. Hierdoor voelde je je als lezer verbonden met het boek. Het verhaal blijft zelfs na het lezen hangen in je hoofd, dat hebben we zelden met boeken meegemaakt. Voor je het beseft heb je 440 pagina’s van het boek verslonden, zo een ware meesterwerk was dit. Het verhaal begint met een proloog waarin Inigo Dubbelman in de verkeerde tram stapt na zijn wortekanaal behandeling. Dit zou zijn leven een hele andere wending geven. Vervolgens wordt het verhaal in delen verteld. In deel 3 gaat het over Fee.

Begin februari was het begonnen. Enkele foto’s op Facebook, foto’s die daarvoor altijd prive waren geweest. Ik kwam erachter toen een vriendin me aanraadde dat soorrt zaken niet openbaar te delen. Toen pas snepte ik de vraag van mijn collega Pim: ‘Ben je weer op de markt, schoonheid?’

Ik verwijderde mijn Facebookaccount, maar dat helpt niet. Mailtje naar Facebook losten niets op. Er was nog een Fee Kastelijn, met een gigantische vriendenkring. Een die Fee plaatste elke zondagavond een paar foto’s. Ik keek naar mezelf in te weinig lingerie en voelde me ineens smerig. Als ik naar kantoor fietste, vroeg ik me af wie me zo gzien had, behalve Kevin, mijn vervloekte ex. Want jij en ik twijfelden er niet over wie er achter zat. Dus huilde ik uit bij jou op de bank en dronk ik jouw rode wijn.

De auteur heeft een prettige schrijfstijl. Ze lokt de lezers als het ware in het verhaal. Als lezer kun je niet meer stoppen met lezen vanwege haar leuke schrijstijl. Het verhaal heeft een spannende opbouw waardoor je het boek niet meer kunt wegleggen. Wees dus gewaarschuwd als je eenmaal met dit boek begint kun je niet meer stoppen met lezen. We zijn erg benieuwd naar andere boeken van haar hand. Zeker een aanrader voor iedereen. Dit boek krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar bij …. Klik op de banner om te bestellen: