Recensies: easy peasy puppy opvoeding

Bij Uitgeverij Kosmos verscheen het boek Easy Peasy Puppy opvoeding. Dit boek gaan we vandaag reviewen. Lezen jullie mee??

Op de cover zien we een schattige puppy met mijn poot richtend op de cover. De titel staat in verschillende kleuren blauwe. Lichtblauwe oranje en groen.

‘Easy Peasy Puppy Opvoeding’ van Steve Mann staat boordevol tips om jouw pup goed op te voeden. Steve Mann is al meer dan 30 jaar professioneel hondentrainer en -gedragstherapeut. Vol humor en met behulp van eenvoudige, wetenschappelijk bewezen technieken laat hij zien hoe je de beste relatie met je pup kunt opbouwen, zodat de pup goed luistert. Een must have voor elke hondenliefhebber. Niet voor niets kochten al meer dan 100.000 mensen in het Verenigd Koninkrijk dit boek om hun pup te trainen!

Steve Mann is oprichter van ‘The Institute of Modern Dog Trainers’. Hij presenteert wereldwijd seminars over hondentraining en gedrag. Hij werkte onder meer mee aan BBC’s ‘The Underdog Show’, ‘Who Let The Dogs Out’ en ITV’s ‘Animal Rescue’.

Een huisdier opvoeden is niet makkelijk en al helemaal een hond opvoeden niet. Steve Mann, de auteur van het boek wilde graag een hond, had er geen en geeft opvoeding tips voor honden. Een van de meest complete boek over puppy’s en hondenleven. Er wordt van alles in gemeld van hun favoriete snacks tot en met bekmanieren. Dit doet hij in 19 hoofdstukken. Hij heeft een carrière van 30 jaar achter de rug. Deze ervaring is zeker terug te lezen in het boek. Hij spreekt vol passie over puppy´s.

“In veel landen is een hondenpenning verplicht. In Nederland niet. Honden die na 1 april 2013 zijn geboren of geïmporteerd , moeten wel worden gechipt. Als je toch voor een hondenpenning met bijvoorbeeld je naam en telefoonnummer kiest, ga dan op dezelfde manier te werk als met de halsband. Een zorg ervoor dat je penning niet te groot is. Het is tenslotte nog een puppy en geen bakbeest.”

Hij opent later een hondentrainingsbedrijf. Hij geeft heel veel bijzondere en effectieve tips. Hij vertelt zelfs over de lichaamstaal van honden. Als een hond bijvoorbeeld geeuwt dat hij zich dan onderdrukt voelt. Berijder pupillen kan komen van opwinding/stress. Wegstoppen tussen de poten de puppy is nerveus en bang. Allemaal dingen die we nooit hebben geweten. Het boek leest makkelijk weg. Wat een goed boek heeft de auteur geschreven. Voor je het beseft heb je het 283 pagina’s tellend boek zo verslonden. De auteur schrijft op een prettige en toegankelijke wijze. De informatie komt makkelijk binnen. Er zijn weinig auteurs die dit voor elkaar krijgen. Wij begrijpen wel waarom. Dit boek een internationale bestseller is. Het is gewoon goed geschreven. Wat een mooi boek is dit. Origineel, interessant en super mooi geschreven. Dit boek krijgt vijf sterren.

• Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789021581590
  • Pagina’s: 288