Recensie: De Zaden der hoop #1.5 van Owan Drake

De redactie las De Zaden der Hoop #1.5 van Owan Drake.  Het vervolg van Zaden der hoop I. Vandaag gaan we dit boek reviewen. Lees je mee?

Coverindie1.5 (1)

De Zaden der Hoop Boek I.5 dient als een kort verhaal dat zich afspeelt tussen Boek I en Boek II. Na de gebeurtenissen van het eerste boek bevindt Xavier zich in een trein, met om zijn middel een magie-tenietdoende riem, die is opgetuigd met een bom. Dit is een aanslag op zijn leven door niemand minder dan de Bloedraven – waarover hij in het eerste deel slechts gelezen heeft, hoe gruwelijk deze duistere Demonen kunnen zijn. Als de timer van de bom op nul seconden belandt is het nog maar de vraag of Xavier het hier levend vanaf brengt. Ook één van de vertellingen uit het verleden zal aan bod komen, namelijk die van de Profeet der Duisternis. Hier zal de lezer leren hoe Mar, Zack, Yolanda, Seipher, Patrick en Bubba, elkaar ontmoet hebben en hoe het kwam dat ze uiteindelijk in de situatie terechtkwamen, waarin ze in het eerste deel verkeerden. En ondertussen zullen er meer vragen beantwoord worden, waaronder de vraag hoe de kobold, genaamd Garlepra, de val van Hymír overleefd heeft.

Allereerst willen we  zeggen dat de cover van dit boek geweldig is vormgegeven. Het is roze van kleur met een overloop naar een deels witte kleur naar een merendeels bruin/zwarte cover. We zien een echte krijger op de cover. De krijger houdt een zwaard in zijn handen, tevens heeft hij een zwaard op zijn rug. Zijn haren wapperen opzij. Aan de achterkant van het boek zien we twee doodshoofden. Mega gave glanzende cover. In het blauw kopt de titel De Zaden der Hoop #1.5 De opkomst van een opstand.

Het boek begint met een voorwoord en dankwoord en het bevat  een karakterlijst. Verder wordt er een terugblik gegeven naar boek 1. Zeer handig zo weet je als lezer hoe het boek destijds was geëindigd. Ook handig voor nieuwe lezers voor als ze boek I niet hadden gelezen. De cliffhanger van boek 1 was erg spannend. Nadat we boek 1 erg geweldig vonden werd het tijd om boek 1.5 te lezen.  Wederom bewijs Owan Drake dat hij geweldig kan schrijven. Ook het vervolg van zijn eerste boek is weer top, spannend en origineel geschreven.

“In de hoop dat zijn zus zijn verhaal wel zou geloven, liep Mar Brodwyck door de grote massa van mensen, die over de handelsweg, genaamd Traveyn, wandelden als een drom van chaos. Hijzelf was gekleed in de wapenuitrusting, die hij voor vele jaren had gebruikt, te tijden van dat deze periode van vrede, genaamd de Kalmte, nog niet in gang gezet was. Dat was nog slechts kortgeleden, want de oorlog was nog maar net voorbij, en alsof deze mensen vreesden voor een nieuwe oorlog tussen het Koninkrijk van Grun en het Keizerrijk, keken ze hem vol wantrouwen aan. Hij had gehoopt dat hij dit wapengerei nooit meer nodig zou hebben als middel om te doden, maar hij was zich er terdege van bewust dat hij de rest van zijn miserabele leven zou moeten vechten en doden.”

Dit boek is geen flinke pil meer maar bevat 101 bladzijdes, hierdoor verslindt je dit boek binnen twee uur. Het is zo spannend geschreven dat je hem eigenlijk niet makkelijk kunt weg leggen.  Dit boek was meesterlijk geschreven. De mensen die zeggen dat self-publishers niet kunnen schrijven hebben het maar zeker mis.  Je ziet duidelijk dat de auteur gegroeid is in zijn schrijven. Tussen boek 1 en 1.5 zie je duidelijk een nog beter uitgewerkt verhaal. Wat je als lezer zeker extra nieuwsgierig maakt om het vervolg van dit boek te lezen.  Dit boek leent zich echt voor een tv-serie of een film. We zouden hier erg graag naar kijken. Een originele en spannend boek! Met veel plezier hebben we dit boek verslonden. Dit boek krijgt vijf sterren.

Owan Drake is het schrijvend alter ego van iemand die je misschien kent, maar misschien ook niet. Om persoonlijke redenen heeft hij er voor gekozen om zijn identiteit niet prijs te geven totdat hij zal sterven. Zij debuutroman de Zaden der Hoop boek I verscheen in maart 2017.  Met dit boek heeft hij de eerste prijs in de categorie fantasy in de wacht gesleept, georganiseerd door de perfecte buren leesclub. Inmiddels heeft Owan al vijf boeken op zijn naam staan. Momenteel werkt Owan aan zijn zesde boek in de genre thriller.

Dit boek is verkrijgbaar via bol.com voor  €1,95.

Bestel hier gratis deel 1.

36 thoughts on “Recensie: De Zaden der hoop #1.5 van Owan Drake

1. Ik vind de keuze aan genres boeken zeker erg uitgebreid. Eindelijk een blog met alle soorten genres. Vaak is het op andere blogs erg beperkt.
    Dit boek zou ik graag willen lezen.

2. Wat handig dat het boek ook een karakterlijst bevat. Vooral in fantasyboeks komen veel personages langs, voor als je vergeet wie wie is kun je nog terugbladeren. Ik ga eerst deel 1 lezen dan deel 2 kopen.

3. Ik heb het eerste boek gelezen. Het was inderdaad erg veel leesvoer. Deel 1.5 is gelukkig veel dunner, deze deel zal ik waarschijnlijk veel sneller uit hebben.

4. Ik lees niet zo veel meer de laatste tijd – maar je hebt wel een leuk overzicht gemaakt hier – en wat anderen zeggen maakt niet uit – als je het zelf maar leuk vindt 🙂

5. Ik was opzoek naar een goed boek. Ik vond het best lastig om een goed boek te vinden tussen alle hoeveelheid boeken. Mijn probleem is geloof ik opgelost.