Recensie: Lara

Lara is een over een ongeneselijk zieke moeder die lijdt aan kanker. Het boek heeft een boodschap van kanker kunnen we allemaal leren. Lara wil niet zielig gevonden worden zo blijkt maar uit haar boek. Ze is een hele levenslustige dame. Ondanks haar kanker laat ze ons een prachtig boek naam. Dit boek gaan vandaag review lezen jullie mee?

Liefste Philippa, Romée en Gabriel,
Dit boek is geschreven voor jullie. Het is een wild ride doorheen een jaar waarin alles veranderde. Het toont welke strijd wij gevochten hebben, sinds het loodzware verdict ‘baarmoederhalskanker’ viel. Ik neem jullie bij de hand en loods jullie langsheen gitzwarte dagen. We wandelen doorheen hoofdstukken met een gouden randje. Daar blijven we graag wat langer staan. Met een roze bril op, want zo genieten we het liefst en het hardst. Echter, de dagen waarop je me bijeen kan rapen, die mogen jullie ook kennen.

Dit boek bevat een samenvatting van wie wij zijn, als gezin. Waarin de liefde voor jullie en voor het moederschap primeert. Mama zijn is het allermooiste dat ik ooit had kunnen worden, en daar ben ik dankbaar voor. Laat deze verzameling van brieven, verhalen, beelden, columns, en anekdotes een houvast betekenen. Om voor het slapengaan in te bladeren en te lezen over wat was, wat is, en wat altijd zal zijn.

Dit boek is er voor jullie, en voor iedereen die er inspiratie in kan vinden om de lichtpuntjes in doodgewone dagen te ontdekken. Om iedere dag te léven, voluit en met heel je hart.

Met jullie in mijn achterhoofd, always and everywhere.

Lof joe, dof joe.

Mama Baas Podcast met Lara

In deze podcast van Mama Baas gaat Lara dieper in op het boek dat ze schrijft voor haar kinderen. Het boek komt er ook voor iedereen die er inspiratie in kan vinden om de lichtpuntjes in doodgewone dagen te ontdekken. Om iedere dag voluit te léven.

Dapper:

Uitgeverij Lannoo die staat er bekend om dat die hele goeie titels pakt met name als het over waargebeurde verhalen gaat dan Blinkerd auteurs echt heel erg uit. Zo ook dit boek geladen in het boek blik Lara op haar leven als kankerpatiënt. Wat eerst lijkt op een normale site wat geremd kan worden met kom met G Mo kuren blijkt helaas ongeneselijk te zijn en dan krijg ze ook nog palliatieve zorg op inzetten augustus over Leidse in juli heeft nog haar boek presentatie gedaan en. Een hele belangrijke boodschap van dit boek is toch wel ondanks dat je kanker hebt ga je verder. Lara is echt een voorbeeld voor veel kankerpatiënten  en vrouwen.

Ze is naast een kankerpatiënt Instagram dus Mon blogger gedeeld dat het haar ideetjes met haar volgers. Nu doet Ine dat.

In het boek luxe op haar leven van huwelijksreis tot en met haar kinderen. Ze heeft ook brieven. Je ziet ook heel veel foto’s voorbij komen dus echt een heel persoonlijk boek eigenlijk een soort van een dagboek die waren met heel veel plezier hebben verslonden ondanks haar ziekte maakte de beste van. Dat geeft ons allemaal moet want zij is echt een hele dappere dame omdat je zo’n boek kan schrijven terwijl je weet dat je aan het einde van je leven zit is wel heel erg knap niet voor mensen kunnen haar dan nadoen. Ze laat wel een heel mooi werk achter voor haar familieleden vrienden en dierbaren heden hier waren en de geïnteresseerde lezers.

“De waarheid die ik op Instagram deel is maar een fractie van hoe het dagelijkse leven er uitziet. Maar is dat niet vaak zo? De waarheid is dat de chemo en de bestralingen niet in mijn koude kleren gekropen zijn. Ik herstel daarnaast nog van een zwangerschap en een bevalling. Ik koester fijne momenten met mijn meisjes en met Gabriel, en die leg ik vast om te delen met de wereld. Tussen deze momenten van geluk zitten momenten die ik niet laat zien. Wie goed kijkt, ziet dat mijn selfies meestal gemaakt zijn tussen de kussens. Maar de momenten die ik in de rolstoel doorbreng om te knutselen en mijn dochters, die post ik in mijn feed. Want daar trek ik me aan op. Ik ze er af en toe gezond uit, althans vanuit de juiste hoek. En soms met de juiste filter eroverheen. “

Meesterwerk:

Wat een meesterwerk heeft Lara geschreven het is totaal geen zielig boek wat je dus eigenlijk zou verwachten dat iemand alleen maar klikt op zijn ziektes en heel veel medelijden wil. Lara wil echt geen medelijden zo leer ik haar tenminste niet kennen in het boek. Zij wil gewoon kracht halen uit het leven en verder gaan en het beste uit het leven halen. Ze vertelt in haar boek dat ze heel blij is dat ze mama is geworden. 18’s leven was ook tevreden over alleen jammer dat kanker fataal werd. Het boek is echt zeker aanrader voor iedereen. Dat is totaal geen zware leesvoer zijn echt een hele luchtige en goede leesvoer. Het is op ieder moment wel geschikt om te lezen dit boek krijg vijf sterren.

Verkrijgbaar bij de boekhandels.

2 thoughts on “Recensie: Lara

1. Voor familie en nabestaanden is het misschien wel fijn dat ze een naslagwerk hebben om eens terug te lezen. Hoe hun moeder/vrouw/zus/dochter dacht. Hoe ze handelden en misschien wel waarom. Mooi dat je ook dit soort boeken ter sprake brengt en ze een plekje op je blog krijgen.

2. Ik kan dit soort boeken niet goed aan. Al begrijp ik Deborah’s reactie ook wel, het zal vast voor sommigen juist fijn zijn maar voor mij persoonlijk werkt het niet zo.