Recensie: Power Queens culinair de wereld delen

Voor mij ligt een prachtige oranje boek genaamd Power Queens Culinair de wereld delen van Denitzah Jacobs & Cainva Isenia. In dit kookboek maken we kennis met 9 wereldvrouwen die hun levensverhalen en hun familierecepten delen met de wereld.

boek power queens, culinair de wereld delen - cover boek - prachtboeken.nl.jpg

Allereerst wil ik zeggen dat dit boek prachtig is vormgegeven. Wat een mooie foto’s. Ook is dit kookboek een beetje anders dan andere kookboeken (positief). Ieder ‘hoofdstuk’ begint met een biografie (achtergrondverhaal) van de powervrouw. Vervolgens worden er familierecepten gedeeld en lezen we ook prachtige quotes. Een aantal quotes vond ik erg leuk:

“Girls are the future mothers of our society and it’s important that we focus on their well-being.”

“Mijn kinderen zijn mijn vleugels. Zij herinneren mij aan mijn scheppingskracht.”

We maken kennis met diverse recepten o.a. Arepa, Li di koko, Akaans eto, Thaise Curry, Surinaamse bami enz.  Sommige recepten kende ik al en anderen waren nieuw voor mij. Wij hebben thuis altijd een gedoe met wat we moeten eten. Ik krijg vaak het gevoel altijd hetzelfde eten. Omdat dit boek zo veelzijdig is was het probleem opgelost. We konden nieuwe gerechten uitproberen. Ze smaakten heerlijk. Er waren diverse recepten te vinden in het boek. We maken kennis met nieuwe, veelzijdige en prachtige recepten. Het kookboek is bijzonder samengesteld. Deze powervrouwen hebben diverse functies maar hebben een ding gemeen en dat is hun passie voor koken. Dat laten ze maar al te goed zien in dit prachtige kookboek. Ik heb met veel plezier kennis gemaakt met de heerlijke recepten en de powervrouwen. Haal nu ook dit prachtige kookboek ik huis.

boek power queens, culinair de wereld delen - prachtboeken.nl.jpg

Danitzah Jacobs is al ruime tijd een culinair begrip en met haar event catering bedrijf Màrshé Breda is ze te vinden op festivals zoals North Sea Jazz, Lowlands en Pinkpop. Stap een willekeurige locatie binnen waar een buffet van Màrshé staat opgesteld en je treedt een andere wereld binnen. De zinnenprikkelende geur van exotisch eten tilt je voor even op, uit de waan van alledag. In 2013 won Danitzah Jacobs de prestigieuze Dutch Caribean Business Pearl.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij Droomvallei

6 thoughts on “Recensie: Power Queens culinair de wereld delen