Recensie: door het hart gedreven

Door het hart gedreven van auteur C. Saelens verscheen bij Uitgeverij Aquazz. Een spirutuele roman. Vandaag gaan we dit boek reviewen. Lezen jullie mee???

Over het boek

Hartsvriendinnen Faith en Tess zijn al jaren onafscheidelijk. Tot oudejaarsavond. Op die bewuste nacht beslist het lot anders en laat Tess het leven bij een tragisch verkeersongeval. Faith ziet het helemaal niet meer zitten en leeft sindsdien teruggetrokken op haar kamer, tot grote bezorgdheid van haar ouders en schoolvriend Gert.
Het enige tastbare aandenken dat nog rest aan haar soulmate is een geschenkdoosje met daarin een fonkelend rood hart. Bang voor de gevoelens, die het zien van het hart zullen teweegbrengen, laat ze het doosje tijden onaan-geroerd staan. Tot ze op een dag tóch de onweerstaanbare drang voelt om het doosje alsnog te openen.
Haast ogenblikkelijk gebeuren er buitengewone, onverklaarbare zaken. Droomcommunicatie blijkt mogelijk tussen beide vriendinnen. Het lijkt erop dat Tess haar maatje Faith, met behulp van levenspijlers die ze in haar dromen aanreikt, vooruit kan helpen. Als Faith zich dan toch voorzichtig openstelt voor de gevoelens die Gert duidelijk voor haar heeft, stuiten ze op een familiegeheim. En volgt ze hierin ook het/haar hart.

Een hart in een ketting/medaillon kijkt me rechtstreeks aan. Wauw wat een super mooie cover. Hij is zo levendig. De spiritualiteit op de cover voel ik zeker wel. Je ziet ook een weg. Aan de zijkant gras. En dan glitters vanuit de lucht. Ik heb nog nooit zo een cover gezien. Hij is echt briljant vormgegeven.

Spirituele roman

In ons land barst het van de romans. Deze genre domineert de Nederlandse boekenmarkt en daarna nemen thrillers de overhand. Er verschijnen zoveel romans dat je soms de draad kwijt raakt van welke je als eerst moet nemen. Veel romans zijn ook commercieel, daar ben ik niet altijd een fan van. Deze roman vonden we echt leuk. Wie denkt dat dit een typische roman is komt bedrogen uit. De auteur heeft echt goed werk geleverd. Wat een geweldig verhaal. Saelens beschikt over een vlotte pen, dat wordt algauw duidelijk bij het lezen van de eerste paar zinnen. Ze schrijft zo leuk dat je als lezer zeker uitgenodigd voelt om verder te lezen. Toen we eenmaal aan het boek begonnen kon ik hem echt niet meer wegleggen. Ze neemt de lezer op een intrigerende manier mee in de wereld van Faith. Je voelde de spiritualiteit echt leven in het boek. Dit boek zal een breed doelgroep aanspreken. Het wordt algauw duidelijk wat het hart op de cover te betekenen heeft. Het past uitstekend bij het verhaal. Het hartenketting is een cadeau van Tess aan Faith.

Het boek is een flinke pil 220 bladzijdes. Tijdens het lezen merk je daar niets van, voor je het weet heb je het boek al uit. We hebben dit boek binnen no-time verslonden.  Dit boek bevat diverse thema’s: spiritualiteit, emoties, verdriet, Dit boek bevat de perfecte ingrediënten voor een geweldige boek: origineel, spannend & meeslepend geschreven. Dit boek krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar bij …. klik op de banner om het boek te bestellen

2 thoughts on “Recensie: door het hart gedreven