Recensie: het leven van een loser drie keer niks

Het elfde deel van Het leven van een loser ligt eindelijk in de winkels. Wij reviewen dit boek vandaag lees gauw verder..

58c7767cb23753.90133784

Brams moeder vindt dat het tijd is om Brams ‘horizon te verbreden’ en zijn ‘creatieve talenten’ te ontplooien. Vol verwachting regelt ze pianoles voor hem, maar al snel blijkt dat weggegooid geld. Wanneer Bram na een halloweenfeestje in de kelder een oude videocamera vindt, is hij wel vastbesloten om zijn grote filmtalent te verkennen. Hij besluit een griezelfilm te maken en daarmee beroemd te worden. Bereikt Bram wereldfaam of wordt het weer drie keer niks?

Wauw wat een geweldig boek. Alleereerst onze complimenten over de mooie rode cover, waar Bram te zien is die bijna achterover valt. De redactie was erg dol op dit boek. Bram is erg grappig en maakt de gekste dingen mee. Ook denkt hij grappige dingen. Zoals deze dingen:

“Mijn ouders zeggen altijd dat de wereld niet om mij draait, maar soms denk ik dat het eigenlijk WEL zo is. Toen ik klein was, heb ik een film gezien over een man die zijn hele leven stiekem gefilmd wordt voor een tv-show, zonder dat hij het zelf WEET. Nou, sinds ik die film heb gezien denk ik eigenlijk dat hetzelfde ook met MIJ gebeurt. “

Allereerst wat een prachtige rode cover is dit, waar we Bram met een rugzak opzien, en hij bijna van de trap afvalt. Uitgeverij de Fontein weet de lezers altijd te fascineren met hun prachtige (kinder)boeken. Dit boek is dan ook zeer aantrekkelijk voor kinderen. Zeker nu het verhaal wordt afgewisseld met veel prachtige tekeningen. Dit is al inmiddels de elfde deel.  Wat gaat de tijd snel. Wauw dat Kinney nog steeds inspiratie heeft om de lezers steeds opnieuw te verrassen met een leuk verhaal vinden wij erg knap. Wij begrijpen wel waarom er 1,5 miljoen boeken over de toonbank gingen. Helemaal verdiend met zo een leuke serie.

Het boek is in grootletters geschreven daar zijn we erg blij om zo kunnen kinderen die last hebben van hun ogen ook dit boek prettig lezen. Alles aan dit boekje klopte: een mooi verhaal, prachtige tekeningen en heel veel leesplezier.  Alle kinderen zullen dol op dit verhaal zijn. Jeff Kinney beschikt over een vlotte pen. Iedere keer weer hij de lezer te verassen met een prachtverhaal.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij de Fontein.

11 thoughts on “Recensie: het leven van een loser drie keer niks

1. Lijkt me een leuk boekje om samen te lezen met kindjes 🙂 Als kind zou ik het zelf ook leuk gevonden hebben (en stiekem nu misschien ook nog ^^)