Recensie: Ilse Ruijters Later als ik dood ben

Over het boek

De wereld glijdt buiten bereik aan mij voorbij, als achter een plexiglazen ruitje met een cirkel van gaatjes waar je nauwelijks door kunt ademhalen.

Ik kan niet ruiken, niet horen, niet proeven, laat staan voelen.

Ik zie alles.
Ik zie niets.
De stoel, de keuken, zijn benen, het pistool in zijn handen.

Elin denkt alles te hebben. Een leuke vent, fijne ouders, een vaste baan. Maar dan ontdekt ze dat haar verleden één grote kluwen leugens is. Wie zijn haar echte ouders? En wie is zijzelf eigenlijk? Er is maar één plek waar ze deze antwoorden kan vinden: in het criminele circuit. Ze zegt haar vertrouwde leven op, accepteert een baan in een tbs-kliniek en ontdekt veel te snel dat aan elk antwoord een prijskaartje hangt.

Trailer

Sherry:

Ik vind de cover bijzonder goed vormgegeven. De witcrème achtergrond en de vlinder op de cover is echt geniaal bedacht.

Manon:

De cover is leuk, vrouwelijk en we zien een vlinder.

Laura:

Ik vind een vlinder een symbool voor de vrijheid. De cover vind ik zeker passen bij het boek.

Paula:

Ik vind de cover zeker passen bij de genre. Ik vind hem ook erg leuk.

Over het boek

Sherry

Met haar eerste boek de onderkant van de sneeuw won Ruijters de Hebban thrillerprijs 2015. Van mij part krijgt ze nog een thrillerprijs van ons Beauty and Books Magazine beste Thrillerprijs 2020. Dit boek is vanaf het eerste bladzijde super spannend. Ik ben gek op verhalen die meteen met een pakkend stuk beginnen. Ik verwacht actie in het begin, dat mis ik bij veel andere thrillers. Vervolgens verwacht ik dat het verhaal daarna superspannend wordt zodat de lezer gemotiveerd blijft om verder te lezen. Dat is precies wat Ilse met haar boek deed. Een geniale zet om meteen met een flashback te beginnen en zo de lezers aandacht extra te wekken. Dit boek bevat de perfecte ingrediënten voor een spannende thriller: spannend-, meeslepend en een origineel verhaal, interessante schrijfstijl en goede uitgewerkte dialogen. Dit boek krijgt 5 sterren.

Manon

Later als ik dood ben is naar mijn mening echt een geslaagd boek. Bij het lezen van het boek zou ik nooit kunnen bedenken dat dit haar tweede boek is, tenminste aan haar schrijfstijl is dat niet te zien. Veel auteurs die een tweede boek schrijven hebben over het algemeen een ‘kinderlijke’ schrijfstijl. Je ziet vaak aan de schrijfstijl wel hoe ervaren iemand is. Hier is het anders Ilse heeft een pakkend boek neergezet. Ik ben helemaal weg van de schrijfstijl. Ze motiveert de lezers zeker om verder te lezen. Ik vond het boek vanaf het begin al heel spannend. Ik vond het moeilijk om het boek weg te leggen. Ik heb toen aan een stuk doorgelezen. Het boek leest als een trein. Ik geef dit boek 5 sterren.

Laura

Ik moest even wennen aan het feit dat het boek meteen met veel actie begon. Dat ben ik niet echt helemaal gewend, niet in de meeste boeken dat ik gelezen heb. Ik heb het prettig ervaren dat het boek in de ik-vorm is geschreven vaak voel je je dan als lezer verbonden aan het verhaal. Je kunt je meer plaatsen in de hoofdpersoon. Spannend vond ik dit boek zeker wel. Van mij krijgt dit boek 5 sterren.

Paula

Het boek is interessant en spannend. Ik geloof dat ik onder een steen heb geleefd en nog nooit eerder van deze auteur had gehoord, totdat ik dit boek op de redactie zag liggen. Het trok me wel aan die cover als allereerst. Ik laat me graag leiden door de cover van het boek. Vaak zegt dat iets over het verhaal. Het verhaal vond ik erg goed. Ik weet dat veel mensen haar boek goed vonden. Ik ben het zeker met ze eens. 5 sterren van mij.

Eindoordeel

De redactie hier is lovend over haar boek. Zeker een aanrader voor iedereen. Een thrillerfan moet dit boek echt gelezen hebben! We zijn zeker benieuwd naar nog meer boeken van haar. Dit boek vijf sterren van de redactie.

Verkrijgbaar bij …. klik op de banner om het boek te bestellen

4 thoughts on “Recensie: Ilse Ruijters Later als ik dood ben

1. Wat leuk dat jullie alle vier hetzelfde boek reviewen. Ik houd er altijd van om verschillende meningen te vergelijken.