Recensie: Jonathan de toverpony

Bij Uitgeverij Condor verscheen het boek Jonathan de toverpony. Dit boek gaan we vandaag reviewen. Lezen jullie mee??

Wat een vrolijke gele cover. We zien een pony, kikker en een meisje met een beertje in handen. De titel glinstert, heel goed bedacht. Veel kinderen houden van glinsterende dingen. Wat een mooie cover is dit. Echt goed voor kinderen.

Jonathan de Toverpony kan alles laten verdwijnen. Ook de knuffelbeer van Sarah. Maar of hij alles ook terug kan toveren? Met elke zwaai van zijn toverstok laat Jonathan een nóg gekker dier verschijnen. Nu alleen Sarahs beer nog…

Jonathan is een toverpony, hij kan toveren. Wat een goed idee. Kinderen zijn gek op magie. Dit boek bevat echt veel magie. Het betovert bijna ieder kind met zijn prachtige verhaal. Zo hebben we Sarah met haar rode beer, toverpony Jonathan die tovert een blauwe beer terug. Daarna verandert het in een haai. Kinderen leren best veel dieren kennen door dit boek. Wat een leerzaam boek. Het verhaal is origineel, leerzaam en spannend. De kinderen vonden het erg spannend dit boek. Ze willen nog een keer lezen. Een boek dat een kind nog een keer wil lezen is zeker wel spannend en goed te noemen. De auteur is dan echt geslaagd voor zijn boek. Een kinderboek schrijven is erg moeilijk, een kind is vaak gewoon eerlijk. Vind hij/zij het boek niets dan slaat hij hem meteen dicht, tenminste hier op de redactie doen ze dat wel. De prijs van dit boek is 15,99. Het verhaal is alle geld waard. Kinderen leren spelenderwijs lezen. Alles is erg leuk aan dit boek. De illustraties, het verhaal, spanning. Dit zorgde voor een echt leuk kinderboek. Zeker aanbevelenswaardig voor iedereen. Dit boekje krijgt vijf sterren.

Leeftijdsindicatie: 4 – 7 jaar

ISBN:9789493189355

Prijs:15,99