Recensie: Bobbi naar de speeltuin

Als het aankomt op schattige kinderboeken dan kan Bobbi daarin zeker niet onderbreken. Bobbi is al jarenlang het schattige bekende beertje waar ieder kind dol op is. Onlangs verscheen Bobbi naar de speeltuin van Monica Maas bij Uitgeverij Kluitman. Vandaag ga ik dit boek reviewen. Lezen jullie mee?

Schattig

Lezen is echt goed voor kinderen. Kinderen vinden het zeker erg leuk dat naast de tekst in het boek leuke illustraties zijn om naar te kijken. Dat is precies het geval in het boek Bobbi naar de speeltuin. Als allereerst is de cover super schattig en mooi vormgegeven. Je ziet Bobbie en Ella samen met Giraf, twee olifanten en een lieveheersbeestje zitten om een leuke ronde blauw schommel, terwijl kuiken naar ze kijkt. Bovenaan het boek zien ze Bobbi leunen tegen de letter D van het boek met een ballon op de letter van de B. De cover krijgt sowieso al een 10. Zo geweldig is het. De kinderen hier op de redactie waren helemaal weg van de cover.

Geweldig boek

De inhoud van het boek is ook super geweldig. Het verhaal was super. Ella was op bezoek bij Bobbi. Ze gaan spelen in de speeltuin. Tijdens het lezen zie je super mooie illustraties voorbij komen. Mama neemt Bobbi en Ella en de baby mee naar de speeltuin. Ze maken veel leuke dingen mee. Ze gaan schommelen, op de draaimolen staan, glijden op de glijbaan, wip wappen en trampoline springen. Dit is een perfecte kinderboek, naast een mooi verhaal krijgt de lezers prachtige illustraties te zien. Kinderen zijn hier dol op. Ook de kinderen hier op de redactie. Die Bobbi steeds opnieuw wilden lezen en of voorgelezen krijgen. Als een boek nog een keer gelezen en of voorgelezen mag worden dan ben je als auteur zeker geslaagd om een prachtig verhaal en prachtig boek neer te zetten. Dat is precies wat we vinden. Bobbi naar de speeltuin was een super leuk boek. De kindjes hier op de redactie zijn benieuwd naar nog meer Bobbi boeken.  Zeker een aanrader voor iedereen.

Dit boek is verkrijgbaar bij …klik op de banner om te bestellen:

2 thoughts on “Recensie: Bobbi naar de speeltuin