Recensie: Met de wind mee

Bij Uitgeverij Lemniscaat verscheen het boek Met de wind mee van Mireille Geus & The Tjong- Khing. Vandaag reviewen we dit boek. Lezen jullie mee??

Op de prachtige cover zien we een schattig klein beertje met een uitje in zijn handen een beetje wegvliegen. De titel kopt in het rood en de naam van de uitgeverij en de auteurs in het zwart. We zien ook nog wat bladeren en een beetje gras en een stukje land op de achtergrond. Wat een mooie cover. Onze complimenten aan de vormgever.

Beertje kan niet slapen door de harde wind buiten zijn hol. Zijn moeder, zusjes en broer doen hun winterslaap, maar Beertje kruipt naar buiten. Hoe ziet het leven er daar uit? De wind pakt hem op en voert hem mee over de wereld. Beertje beleeft de meest wonderbaarlijke avonturen voor hij weer veilig in zijn bed belandt. Een prentenboek om bij weg te dromen.

Het was echt een knap idee om een beer in de hoofdrol van een prentenboek te zetten. De meeste kinderen vinden beren erg leuk. In dit schattige prentenboek gaat beer op reis met de wind. Hij maakt kennis met de maan, de wind, de zalm, giraffen, uil, apen en katten. Daarna gaat hij na zijn avontuur lekker een winterslaap houden. Spelenderwijs maken kinderen kennis met een heel prachtig verhaal Met de wind mee. Heel goed bedacht. De auteurs hebben echt knap werk geleverd. Ze hebben naast een goed verhaal prachtige illustraties in het boek gezet waardoor kinderen actief kennis maken met de Nederlandse taal en een goed verhaal. De kinderen hier op de redactie wilden het boek nog een keer voorgelezen of lezen. Als kinderen een boek opnieuw willen lezen dan is de auteur van een boek geslaagd. In dit geval zijn de auteurs van het boek zeker geslaagd om een goed verhaal neer te zetten. Echt een leuke titel het paste bij het verhaal. Het boek is echt geweldig geschreven. Zeker een aanrader voor iedereen.