Recensie: De waagmuizen deel 4 de verkeerde la

Jet Kat komt met een vervolg in de waagmuizen serie. Deze keer met deel 4 de verkeerde la. We gaan dit boek dat bij Uitgeverij Waagmuis verscheen vandaag reviewen. Lezen jullie mee??

De cover is weer super schattig. Twee muizen zitten tegenover diverse laadjes. Achter hun zien we een bezem. Echt leuk hoor.

Illustraties:

De illustraties zijn echt super mooi en schattig. Het maakt het verhaal nog leuker en levendiger.

Bijna iedereen was ziek in het muizenstadje. In alle gangen hoorde je gehoest, genies, gesnotter en gesnuif. Muggenzeefje had nog een paar dagen als een echte verpleegster rondgelopen om kussentjes op te schudden en dekentjes recht te trekken en lag nu zelf ook uitgeput in bed.

-We moeten wat doen, want dit kan zo niet verder. Dit is té ongezellig. We hebben nooit meer feest. Ik verveel me dood, klaagde Dikke Muis.

-Ja, zei Gappie, saai is het. We moeten wat doen, maar wat?

Omdat iedereen ziek is willen de muizen iets leuks doen. Ze besloten om de kruidenwinkel op te zoeken. Ze hadden daar vaker gestolen. Ze gaan opzoek naar een la. Ze hebben een touwtje nodig om de la open te maken. Zal dat ze lukken? Dat kun je lezen in dit boek. Super leuk en spannend is het boek opgebouwd. Voor je het weet heb je dit 40 bladzijdes tellend boek binnen no-time verslonden. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl, waardoor je je als lezer echt meegezogen voelt in het verhaal. Je kunt het boek echt niet wegleggen. Zo leuk was dit.

Perfecte boek:

Het verhaal en de illustaties werkelijk alles klopt gewoon aan dit boek. Jet weet gewoon hoe ze de lezers moet boeien met een goed verhaal. Het lijkt me lastig om een goed boek te schrijven zeker nu we in Nederland echt super veel (kinder)boeken hebben is de keuze echt heel erg groot. Het allermoeilijkste is het toch wel om een kinderboek te schrijven. Kinderen zijn eerlijk, nog eerlijker dan volwassenen. Weet je een kind te boeien dan heb je echt een geslaagd boek geschreven. Zijn de illustraties erbij erg mooi dan heb je echt de aandacht van het kind te pakken. Dat is precies wat hier ook gebeurde. De kinderen op de redactie vonden dit boek erg leuk. Jet is echt geslaagd om een pakkend en goed boek te schrijven. Dit is een boek dat iedereen wel leuk zal vinden jong of oud. Deze serie is erg boeiend. Zeker een aanrader voor iedereen. Dit boek krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij de Waag.

Recensie van deel 1 vind je hier.

One thought on “Recensie: De waagmuizen deel 4 de verkeerde la