Review: De waagmuizen deel 1: de ontploffing

De waagmuizen deel 1: de ontploffing geschreven door Jer Kat verscheen bij Uitgeverij Waagmuis. Vandaag gaan we dit boek reviewen Lezen jullie mee??

Voor ons ligt een vrolijk paars/bruine boekje op de cover zien we de titel van het boek en de naam van de auteur in het wit staan.  Een kraai kijkt naar de muis met kaas in zijn handen.

Ilustraties:

Het boek begint met een kaas met gaten erin dan zien we een prachtige lieve illustratie  van het schattige muisje De illustraties zijn prachtig in het boek zowel in kleur als in zwart-wit. We zien diverse illustraties voorbijkomen de een van een stadje, we muizen met de Hollandse vlaggen in hun pootjes, muis met kaas en gaten in zijn poten.

Inhoud:

Dit boek vertelt het verhaal van muisjes die op avontuur gaan begint bij 300 jaar oud is en de mensen wonen. En dat is Nieuwmarkt. Het gebouw daar dat daar staat heet de Waag. De muizen maken diverse avonturen mee, de een keer vieren ze feest, de andere keer willen  graag kaas hebben maar de kaaswinkel is echt gewoon veel te ver. Dan komen ze voor de krijg tegen aankomt ook een spreekwoord in voor een krijs 1000 mensen erg. Het boek wordt afgesloten met een kazenillustratie en gaten.

Wat een wat een prachtig boek zowel de illustraties als het verhaal zeg super prachtig je voelt je als lezer geroepen om verder te lezen. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl. Ik ben benieuwd naar de volgende delen. Als lezer voel je echt verbonden met het verhaal. Met name kinderen zodat ik ook heel erg leuk vinden stiekem vonden volwassenen hier ook heel erg leuk dat is echt een boek wat geschikt is voor jong en oud eigenlijk ook al is het met de kinderen het blijft gewoon leuk om zo’n avontuurlijk boek te lezen dat je alles een beetje omheen.

De auteur schrijft zo leuk dat je  maar verder wil blijven lezen het verhaal is echt gewoon zo goed voor je het weet heb je het boek eigenlijk uit. Dat is wel een boek met 35 pagina’s maar alsnog is het gewoon echt een superleuk boek. We zijn benieuwd naar de overige delen van deze serie, die gaan we de volgende keer reviewen. Zeker een aanrader voor iedereen.

Verkrijgbaar bij Uitgeverij de Waag.

4 thoughts on “Review: De waagmuizen deel 1: de ontploffing