Recensie: bloeddorst

Mark van Dijk schreef het boek Bloeddorst dat bij Uitgeverij Nimisa Publishing House verscheen. Dit boek gaan we vandaag reviewen.

Op de cover zien we een man wiens gezicht niet te zien is in een lang gewaad in het grijs met een rode hoofdbedekking. Hij lijkt wel in vuur te staan en eronder zien we de titel in het geel. Wauw wat een mooie cover. Heel speciaal vinden we hem. De cover past echt bij het verhaal. Super mooie vormgeving.

Bloeddorst is een huiveringwekkende en spannende thrillerroman over kannibalisme in Nederland. Over het boek: Een kannibalistisch genootschap opereert al jaren in het diepste geheim in Nederland. Op geraffineerde wijze weet één van de leden de tienjarige Jack Klinkhamer te ontvoeren voor een lugubere feestavond. Jack wordt verstopt in een bunker die diep in de Katwijkse Zuidduinen verscholen ligt. Alleen zijn ontvoerder is op de hoogte van deze locatie. Wanneer Jack later die avond niet op het feest gepresenteerd wordt, weet de leiding van het genootschap dat er iets gruwelijk mis is gegaan. Om hun geheim te bewaren moeten ze Jack eerder vinden dan de politie en alle sporen wissen. De oudere en vermoeide rechercheur Jim Nieuwpoort, hoofd van de tactische recherche, leidt het politieonderzoek naar het verdwenen jongetje. Samen met zijn team zet hij alles op alles om hem te vinden, om uiteindelijk in een situatie terecht te komen waarin hij keuzes moet maken. De belangrijkste keuzes van zijn leven.

Dit soort boeken zie je niet vaak op de boekenmarkt ( positief). Het verhaal is origineel. We hebben nog nooit een verhaal gelezen over het kannibalisme, tenminste niet in deze setting dan. Je hoort wel vaker over het kannibalisme, maar er wordt door dit genootschap echt stiekem over gedaan. Ook bereiken veel dingen over dit onderwerp ons ‘de gewone mens’ niet. Nu leer je veel over dit onderwerp in het boek. Verder maak je ook kennis met politiewerk. Hij heeft zelfs krantenkoppen in het boek toegevoegd. Deze zijn te vinden aan het einde van het boek. Echt super goed dit.

Spannend:

Mark weet het boek erg spannend te houden. Hier zijn diverse thema’s in verwerkt. Te denken valt aan geheime genootschappen, ontvoeringen, politieonderzoeken en morele dilemma’s. De dialogen zijn goed uitgewerkt. De gebeurtenissen en de gedachten van de hoofdpersonen worden erg goed beschreven. Dat is lastig met dit thema. Het lijkt erop dat hij hier geen moeite mee had. Het wordt al heel gauw duidelijk dat Mark gewoon echt goed kan schrijven. Voor je het beseft heb je de 222 bladzijdes verslonden. Wij zijn erg benieuwd naar andere werken van deze auteur. Dit boek krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar bij klik op de banner om het boek te bestellen:

One thought on “Recensie: bloeddorst