Recensie: Gegijzeld Chinouk Thijssen

Recentelijk verscheen het boek Gegijzeld van Chinouk Thijssen bij Uitgeverij Kluitman. Dit boek gaan we vandaag reviewen. Lezen jullie mee???

Een van de jongens staat met een pistool op het hoofd van Casper gericht. ‘Als hij over een half uur nog niet heeft gereageerd…’ Hij kijkt om zich heen en draait zich dan terug naar Casper. ‘Ik zweer het je, jongen, dan zijn jullie allemaal dood.’ Het is het einde van het schooljaar en Yasmine en Jason zijn uitgenodigd voor het feest van hun klasgenoot Casper in de enorme villa van zijn ouders. Het belooft het feest van de eeuw te worden. De avond krijgt echter een onverwachte wending wanneer een groep oudere jongens binnenkomt. Ze verbieden iedereen om het huis te verlaten totdat ze hebben waar ze voor gekomen zijn. Langzamerhand verandert het droomfeest in een nachtmerrie… ‘Gegijzeld’ is een razend spannende thriller van de succesvolle YA-auteur Chinouk Thijssen. Van haar YA-thrillers werden al meer dan 10.000 exemplaren verkocht.

Spannende thriller:

Deze paar woorden kwamen in ons op bij het lezen van het boek: spanning, megagoed verhaal en een perfecte schrijftalent. Chinouk Thijssen heeft echt een spannend boek neergepend. Als lezer blijf je vastgeklampt aan het boek. Je kunt niet meer stoppen met lezen. Weinig boeken zijn vanaf de eerste bladzijde al spannend. Boeken die spannend beginnen die waarderen we erg. Een Young adult thriller schrijven is lastig. De doelgroep is vaak moeilijk en houdt niet vaak van lezen. Hoe zet je ze toch aan het lezen. Door een spannend boek te schrijven. Dat is precies wat Chinouk heeft gedaan. Alles wat de doelgroep young adults leuk vinden kwam voor als thema´s in het boek: pistool, strenge vader, feestjes, weglopen. Problemen waar jongeren mee kampen.  Veel mensen zullen zich herkennen in bepaalde scènes van het boek dingen die ze vroeger hebben gedaan. Het is een herkenbaar boek. Het verhaal leest als een trein. Je gaat op het puntje van je stoel zitten als je dit boek leest. Zulke spannende momenten komen erin voorbij. Veel jonge mensen en ook stiekem iets oudere doelgroep dan young adults zullen dit boek erg leuk vinden. Dit boek is niet alleen gericht op jongeren maar gaat er wel over. Niet de hele redactie behoort tot de doelgroep maar toch vonden we het boek erg leuk. Alleen drie redactieleden behoorden tot de doelgroep. .Wij genoten allemaal van dit verhaal. Chinouk Thijssen heeft echt een meesterwerk neergepend. We zijn erg benieuwd naar andere boeken van haar hand. Binnen no-time heb je het boek verslonden. Wij begrijpen wel waarom ze meer dan 10.000 exemplaren van haar boeken heeft verkocht. Dit boek verdient dat zeker ook. Dit boek krijgt vijf sterren.

Dit boek is verkrijgbaar bij de boekhandels.

Maak kans op dit boek en doe mee met de winactie door hier te klikken.

2 thoughts on “Recensie: Gegijzeld Chinouk Thijssen