Recensie: Papa ik word later rijk

Beste lezers,

Hopelijk gaat alles goed met jullie. Vanwege carona zijn er veel maatregelen genomen. Scholen zijn gaan sluiten en veel kantoren ook. Sommige kantoren blijven open ook zzp’ers blijven doorgaan. Nu de scholen zijn gaan sluiten hebben de kleine kinderen onder ons niet veel te doen. Daar komt nu een einde aan. Als je niet meer buiten mag spelen dan gaan we leuke boeken lezen. Vandaag beveel ik een leuk boek aan Papa ik word later rijk van Annemarie van Haeringen. Lezen jullie mee?

unnamed (1)

Papa ik word later rijk is op 4 maart bij uitgeverij Leopold verschenen. Dit boek is geschreven door meervoudig Gouden-penseel winnares Annemarie van Haeringen. Wat doe je als je een boek zo aantrekkelijk mogelijk wil maken voor kinderen? Een leuk verhaal schrijven en prachtige illustraties erbij voegen. Dat is precies wat Annemarie heeft gedaan. Het verhaal is super goed. Ik begrijp wel waarom zij een gouden-penseel winnares is. Het boek is prachtig.

papa

Wat een prachtige prentenboek. De cover en alle plaatsjes in het boek zijn naast het verhaal super mooi. De boodschap in dit boek vond ik het mooist, dat alles niet om geld draait maar om een persoon. De hoofdpersoon een olifantenkind wil rijk worden. Ze kopen een plant, hij wil graag ijsjes kopen voor zijn vader. Vind zijn moeder rijk omdat ze veel jurken heeft. Papa leert hem dat rijkdom niet te meten is op spullen en geld maar meer op de mens.

unnamed

Wauw wat een prachtig boek.  Ieder kind zal dit boek erg leuk vinden. Het verhaal was top, alles klopte echt aan dit boek. Leopold is weer geslaagd om super boek te schrijven voor alle kinderen. Alle kinderen hier op de redactie vonden het boek erg leuk. Dit boek is geschikt voor kinderen tussen de 3 en 5 jaar. Hierop de redactie hebben we zeker kinderen deze leeftijd ze waren super enthousiast en vonden het boek leuk. Iedere keer weet uitgeverij Leopold een prachtige boek uit te geven. Dit boek zal vast een succes worden.

unnamed (2)

Papa ik word later rijk

Isbn: 978-90-258-7881-8
Uitgeverij: Leopold
Taal: Nederlands
Aantal pagina’s: 32
Verschijningsdatum 4-3-2020
Leeftijdsindicatie: 3 – 5
NUR: 273
Tags: 3 – 5 jaar, Dieren & natuur, Familie & Gezin, Fictie, Olifanten, Spelen & leren

Verkrijgbaar bij:

Klik op de banner om te bestellen.

#samenwerking lees disclaimer

Pssst lezen jullie ook veel met jullie kind, nichtjes/neefjes nu het caronavirus is toegeslagen?

9 thoughts on “Recensie: Papa ik word later rijk

1. Het boek ziet er heel mooi uit, mooie sprekende tekeningen. Hier lezen de jongens zelf, maar vinden het ook best leuk als ik af en toe nog voorlees.

2. Wat een schattig boek. Ik ga dit boek zeker voorlezen aan mijn kinderen. Ze zijn behoorlijk stout aan het doen nu ze vrij zijn. Heel goed idee om de kinderen aan het lezen te zetten.

3. Ja het buurmeisje is nu extra veel hier..maar probeer t contact met jan en alleman wel te vermijden. ..val self onder de risicogroep en heb een vader die ernstig ziek is…dus neem niet onnodig risico’s