Recensie: Ren Amina Ren

Bij Uitgeverij Eenvoudig Communiceren verscheen het boek Ren Amina Ren. Dit boek ga ik vandaag reviewen. Lezen jullie mee??

Op de prachtige cover zien we een meisje met een zwarte hoofddoek, broek en witte blouse en witte schoenen rennend.

Over een hardloopster uit Somalië, Amina, die als tiener helemaal alleen naar Nederland is gevlucht. Haar talent wordt ontdekt door een schoolvriendin op het moment dat Amina panisch wegrent als er een rotje vlakbij haar knalt. Amina belt af en toe met haar moeder, die in Kenia afwacht of zij zich bij haar dochter mag voegen. Ondanks hun verdriet over hun scheiding en de moord op Amina’s broer, spreekt moeder Amina toe: Niet huilen Amina, rennen! Een mooi verhaal over een meisje dat zich aansluit bij een hardloopclub, zónder sportkleding en mét hoofddoek.
Het leesniveau van dit verhaal is A1/A2.
Het verhaal telt ruim 3000 woorden en 48 pagina’s
Serie: De leesstraat
ISBN: 978-90-8696-259-4

Dit boek is zo leuk dat ik het binnen no-time had verslonden. Het verhaal is zo leuk. Heel uniek en meeslepend geschreven. Het verhaal is echt goed. Heel divers ook. Een meisje met een hoofddoek in de hoofdrol van een boek komt niet echt vaak voor. Al helemaal niet in de setting met hardloopster. Heel actueel geschreven, origineel bedacht. Voor je het beseft heb je dit boek dat 47 bladzijdes telt zo uitgelezen. Amina doet haar uiterste best voor hardlopen. Je krijgt bij het lezen van het boek ook echt het gevoel om hard te gaan lopen. Het is wel erg motiverend. Ik denk dat veel moslima’s en ook niet-moslima’s zich in het verhaal zullen herkennen. Met name nu het om een moslimdame met een hoofddoek gaat. Uitgeverij Eenvoudig communiceren geeft altijd goede boeken uit en kiest ook altijd de juiste auteurs uit om een boek te schrijven.

Geweldig boek:

Hun boeken zijn altijd erg leuk. Iedere keer verassen ze ons met een geweldige verhaal. Hier op de redactie houdt niet iedereen van lezen, maar zelfs een aantal redactieleden ( kinderen) die niet zo dol zijn op lezen vonden dit boekje leuk. En zijn erg benieuwd naar nog meer boeken uit deze serie. Eenvoudig communiceren heeft als doelstelling om mensen aan het lezen te krijgen die dit niet fijn vinden. Nou dat is ze maar goed gelukt ook. Wow wij zijn helemaal weg van dit verhaal. Zeker een aanrader voor iedereen. Dit boekje krijgt vijf sterren.

Verkrijgbaar via Eenvoudig communiceren klik hier voor een directe link.

3 thoughts on “Recensie: Ren Amina Ren