Recensie: Verras me Sophie Kinsella

Vorige maand verscheen bij Uitgeverij The House of Books Verras me van Sophie Kinsella verschenen. Tijd om dit boek vandaag te reviewen. Lezen jullie mee?

9789044353624

Samenvatting van het boek:

Sylvie en Dan zijn al tien jaar gelukkig getrouwd. Ze hebben een schattige tweeling, een mooi huis, en een prima baan. Dat kan zo nog wel 68 jaar doorgaan! Saai! De paniek slaat toe. Om hun huwelijk fris en scherp te houden, besluiten ze elkaar te verrassen. Met sexy photoshoots, dates en onverwachte uitjes. Maar alles gaat mis. De verrassingen brengen meer aan het licht dan wenselijk. Met hilarische gevolgen.

Wat een zomerse cover heerlijk groen. Op de cover zien we de naam van de auteur in het rood staan. De titel in het groen. Daarnaast zien we twee leuke illustraties van twee personen een man en een vrouw. Aan de zijkant zien we in het blauw ‘degene die je het beste kent kan je soms het meeste verrassen.’

Een heerlijke feelgoodroman:

Ik ben normaliter niet zo een fan van feelgoodromans. Wat er vaak aan ontbreekt is originaliteit. Dit boek was anders. Het heeft me positief verrast. Wie denkt dat dit een typische feelgoodroman is komt bedrogen uit. Ik werd zeker ook enorm verrast tijdens het lezen van het boek. Het was een prettige kennismaking van Sophie Kinsella. Het boek was origineel, hilarisch en zeer boeiend geschreven. Foei ik heb nog nooit eerder werk van haar gelezen terwijl ze een chicklitkoningin is.  Met het boek doet ze deze titel zeker eer aan. Sophie heeft de gedachtes van Sylvie erg goed beschreven. Ik denk dat veel vrouwen zich op sommige momenten/gebeurtenissen in het boek zullen herkennen. Leuke schrijfstijl heeft Kinsella. Ik was eerst van plan om een stuk uit het boek te lezen en daarna te gaan trainen. Maar het boek was zo leuk dat ik niet meer kon stoppen met lezen. De training van mij ging niet meer door. Het boek moest ik per se uitlezen en eigenlijk wel onmiddellijk. Het boek was een flinke pil 374 bladzijdes, maar daar merk je tijdens het lezen niets meer van.  Voor je het weet heb je het boek uitgelezen. Dit boek beschikt over de perfecte ingrediënten voor een heerlijk feelgoodroman.

“De volgende ochtend vliegt mijn stuiterbal weer heen er weer. Trouwens, alles is een rommeltje. Ik moet er gewoon niet aan denken dat ik nog achtenzestig jaar met Dan getrouwd zou  moeten blijven. De afgelopen achtenzestig minuten waren al erg genoeg.“

Toen ik boek uit had was het eerste dat ik mijn opkwam wat een heerlijke feelgoodroman.  Dit boek heb ik binnen no-time verslonden. Ik ben erg benieuwd naar nog meer werk van haar. Het boek is zeker een aanrader voor iedereen.

ISBN: 9789044353624

Paperback

384 blz.

Uitgeverij: The House of Books

Over de auteur:
Sophie Kinsella veroverde de harten van miljoenen lezers met haar verfilmde Shopaholic-serie. Ook haar andere romans zoals Mag ik je nummer even? en Mijn niet zo perfecte leven zijn zeer succesvol en worden in meer dan zestig landen uitgegeven. Sophie Kinsella studeerde politicologie, filosofie en economie in Oxford. Ze woont met haar man, vier zoons en een dochter in Londen.

Verkrijgbaar bij ECI, Bruna e.a. boekhandels.

Chicklit: binnen 24 uur in huis!

14 thoughts on “Recensie: Verras me Sophie Kinsella