Recensie: De vrouw in het raam

Onlangs verscheen bij Uitgeverij Cargo het boek De vrouw in het raam. Vandaag gaan we dit boek reviewen. Lees je mee?

thumbnail_vdh9789403103501

Samenvatting van het boek:

Anna Fox woont alleen, ze verlaat haar huis in New York bijna nooit. Ze drinkt de hele dag door, kijkt oude films en bespioneert haar buren. In het huis tegenover Anna woont sinds kort een gezin: vader, moeder en tienerzoon. Alles lijkt bij hen perfect, maar op een nacht ziet Anna uit haar raam iets wat ze beter niet had kunnen zien. De twijfel slaat meteen toe: heeft ze het wel goed gezien? Wat is waarheid? Wat is verzonnen? Dreigt er gevaar? Niets is wat het lijkt in deze verslavende en volkomen onvoorspelbare psychologische thriller die doet denken aan het beste van Alfred Hitchcock.

“Volgens de dokter is te veel contact niet gezond.’

‘Ik ben de dokter die dat zei.’

‘Jij bent een van hen.’

‘Achter me het geluid van krakende knokkels – een vonk in de haard. De vlammen luwen en pruttelen zachtjes verder.’

‘Waarom nodig je die nieuwe mensen niet uit? vraagt hij.

Ik drink mijn glas leeg. ‘Ik denk dat het voor vanavond genoeg is.”

De cover:

De prachtige cover is erg mysterieus en origineel vormgegeven. Ik heb nog nooit zo een leuke cover gezien. De achtergrond is zwart van kleur. Op de voorgrond zien we een beetje glimmerige blauwe strepen waarop de titel  De vrouw in het raam kopt. Helemaal onderaan zien we in het wit thriller- Cargo staan en de naam van de auteur A.J.Finn.

Spannende thriller:

We maken kennis met Anna een eenzame vrouw, de hoofdpersoon in het boek. Tijdens het lezen was ik erg benieuwd geworden naar wat Anna te zien krijgt en meemaakt.

“Ik zag dat mijn buurvrouw werd neergestoken.’

‘Wie is uw buurvrouw?’vraagt Norelli.

‘Jane Russell.’’

‘En dat zag u door het raam?’

‘Ja.’

‘Welk raam?’

Ik wijs langs haar heen. ‘Dat raam.”

Doordat het boek erg spannend is opgebouwd bleef ik maar verder lezen, voordat ik het besefte had ik het boek al binnen no-time verslonden.  Ik houd erg veel van thrillers. Een thriller schrijven lijkt wel een hype geworden de laatste tijd.  Helaas kun je niet van veel thrillers zeggen dat ze goed zijn. De vrouw in het raam is anders. Bij het lezen van de eerst paar bladzijdes werd het me al gauw duidelijk dat deze thriller erg goed is geschreven en een originele verhaallijn heeft. Leuke schrijfstijl heeft A.J.Finn. Meestal zijn het vrouwen die een goede thriller schrijven. Dit boek bewijst maar weer eens dat ook een man een goede thriller kan schrijven.

“Ik kijk. Daar is de opengegooide deur, de keuken glanst goudkleurig. Ik strek mijn hand ernaar uit, alsof mijn vingers het licht kunnen vastgrijpen en naar me toe trekken. Aan de overkant ligt ze dood te gaan. Ik draai mijn hoofd weer naar de paraplu. Vier zwarte vierkanten, vier witte lijnen. Ik druk mijn hand op de ruwe steen van de trede en trek mezelf overeind, omhoog, omhoog, omhoog.”

Hij spoort de lezers enorm aan om verder te lezen. Toen ik eenmaal aan het boek begon kon ik hem echt niet meer wegleggen. Zo spannend was het boek. Het boek is een flinke pil 410 bladzijdes. Tijdens het lezen merk je daar niets van, voor je het weet heb je het boek al uit. Ik heb dit boek binnen no-time uitgelezen.  Dit boek bevat de perfecte ingrediënten voor een geweldige thriller: origineel, spannend & meeslepend geschreven. Dit boek is een aanrader voor iedereen! Een echte thrillerfreak moet dit boek hebben gelezen.

A.J. Finn is het pseudoniem van een voormalig uitgever bij William Morrow in New York. Na zijn studie was Finn recensent van thrillers en redacteur in Londen bij Sphere/Little, Brown. Hij heeft gewerkt met auteurs als Karin Slaughter, J.K. Rowling, Robert Galbraith, Nicci French en Patricia Cornwell.

Verkrijgbaar bij de boekhandels!

Pssst je kunt kans maken op een epub van dit boek klik hier om mee te doen.

10 thoughts on “Recensie: De vrouw in het raam